Pressemeddelelse – Urbaser overtager Renonorden

PRESSEMEDDELELSE

Herfølge 22. januar 2019

Urbaser overtager Urbaser

Renovationsselskabet Urbaser Danmark A/S kan med stor tilfredshed meddele, at der er indgået en aftale om, at Urbaser Nordic AS (Urbaser) overtager alle aktier i Urbaser.

Administrerende direktør Jan Kreiberg Larsen udtaler:

”Jeg er rigtig glad for, at det hurtigt er lykkedes at finde en ejer, der har stort branchekendskab og en solid finansiel kapacitet. Dette vil give os i Danmark gode muligheder for at udvide vores service udbud samtidig med, at vi får mulighed for at udvikle selskabet i forhold til at tage et endnu større ansvar for værdikæden indenfor affald i Danmark og derved sætte vores unikke aftryk i forhold til at sikre et bedre miljø for fremtiden.

Urbaser ejer i forvejen NordRen i Danmark og det er forventningen at NordRens forretning vil blive integreret ind i Urbaser således, at det vil være Urbaser og Urbasers ledelse, der vil være ansvarlig for den samlede forretning i Danmark. Det er i den forbindelse aftalt, at Torben Lindholm (direktør for NordRen) vil deltage på vegne af NordRen i forhold til at sikre en god integrationsproces for både medarbejdere og kunder. Urbaser vil ændre navn til Urbaser Danmark.

Urbaser er et industrielt spansk selskab som blandt andet driver indsamling af husholdningsaffald i Sverige og Finland. Mere information om Urbaser kan findes på selskabets hjemmeside http://www.urbaser.com/en/ .

Ved ønske eller behov for mere information kan Jan Kreiberg Larsen træffes på telefon 40 29 64 32.